sobota, 13 stycznia 2018

Zdania z denn

 
Wracam do Was po krótkiej przerwie. I pewnie teraz zapytacie, dlaczego nie pisałam aż do teraz, dlaczego mnie tu nie było na blogu... A ja już Wam odpowiadam, że:
 
Ich habe mich so lange nicht gemeldet, denn ich leite jetzt jeden Tag am Vormittag einen Deutschkurs.
 
Nie odzywałam się tak długo, ponieważ prowadzę teraz każdego dnia do południa kurs niemieckiego.



Przemycam Wam tu przy okazji nowe słówko :)


denn
 
 
Dwa zdania łączymy w jedno długie za pomocą denn nie zmieniając przy tym nic w szyku.

 

  • Ich treffe mich mit Lara. Ich mag sie.
  • Ich treffe mich mit Lara, denn ich mag sie.
 
 
Zapamiętajcie również:



 
Warum?

denn

 
 
  • Warum gehst du zum Arzt?
  • Ich gehe zum Arzt, denn ich bin krank.

 

Tak się złożyło, udało i wogóle, że od stycznia prowadzę kurs j. niemieckiego codziennie po 5 godzin lekcyjnych. Aktualnie zaczęliśmy się uczyć na poziomie A2 a pod koniec marca ma to być już B1. Musiałam się ogarnąć, wpaść w nowy rytm dnia, poświęcić trochę czasu na plan zajęć itd.
 
Ponieważ w sumie codziennie będę czegoś uczyć, pomyślałam, że najpraktyczniej będzie dodawać te same lekcje na blogu. Trochę bez sensu do południa mówić o czasie przeszłym a wieczorem pisać post o przyimkach. Od teraz na blogu będzie więc to co i na kursie.
 
Nie będę się dzisiaj dalej rozpisywać o zdaniu z denn, bo temat jak widzicie nie jest skomplikowany. W grupie poświęciliśmy na denn może z 15 minut. Wszyscy szybko zrozumieli zasadę, poćwiczyliśmy i poszliśmy z materiałem dalej. Oczywiście to nie jest tak, że skoro poszliśmy dalej to można o denn zapomnieć. Nie, nie! Trzeba go używać, kiedy tylko nadarzy się okazja.


Wy też chcecie poćwiczyć? Wypiszcie jak najwięcej powodów, dlaczego kobieta kupuje sobie nową torebkę :) Na Wasze pomysły czekam w komentarzach.
Eine Frau kauft sich eine neue Tasche, denn...
 
 
 

Podobał Wam się ten wpis? Pokażcie go innym. Dzięki poniższym przyciskom zajmie Wam to dosłownie chwilę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz